Manapság sokszor találkozom weboldalakon a szolgáltatás csomagok árainak kifejezetten dizájnos, és jól hangsúlyozott megjelenésével. Ez első sorban akkor használható jól, ha mindössze néhány termék / szolgáltatás (csomag) érhető el az oldalon, és főleg akkor hasznos, ha ezeket össze is lehet hasonlítani a tartalmukat illetően.

A jó hangsúlyozás alatt pedig azt értem, hogy remekül kiemelhető, hogy melyik az a csomag az ártáblában, amelyik a legjobban megéri, a legjobb vétel lehet a látogató számára, vagy hogy melyik az alap csomag, és melyik a prémium.

Mire is gondolok dizájnos ártábla alatt?

Például egy ilyenre:

Dizájnos ártábla WordPress oldaladba

Hogyan lehet neked is ilyen dizájnos ártábla a weboldaladon?

1. A sablonod adja a kezedbe

Az egyik lehetőség, hogy a sablonod eleve tud ilyet megjeleníteni. Ha nem tudod, hogy tud-e ilyet, akkor nézd meg a sablon demo oldalán, ha van ilyen funkciója, akkor ott meg kell találnod. Ha pedig van, akkor “már csak” rá kell jönnöd, hogy hogyan is lehet életre kelteni. Ehhez segítséget általában az adott sablon dokumentációjában találsz.

 2. WordPress bővítménnyel

Ha a sablonod nem tud ilyet magától, akkor keress egy olyan bővítményt, ami tud. Természetesen ebből is találsz jó sokat a hivatalos bővítmények között is, én alább bemutatok közülük hármat, ezeknek is az ingyenes verzióját. Prémium verzióban természetesen több funkciójuk érhető el.

 

 

Dizájnos ártábla wordpress weboldaladba

Easy Pricing Table

Használata tényleg egyszerű, és a kinézete is. 2, 3 vagy 4 különböző oszlop megjelenítése közül választhatunk. Ezeknek saját háttérszínt állíthatunk be, megadhatjuk a csomag árát, és esetleg, hogy milyen konstrukcióban kell fizetni (például /hó). Itt azonban gond lehet, hogy az ár a fenti képen is látható módon, egy körben jelenik meg, ami “$19” -el még jól néz ki, de mondjuk a 24990 Ft / hó már kissé kilóg belőle.

A sorok száma nem korlátozott, mobil eszközökön is helyesen jelenik meg, valamint még widgetként is használható. Kinézete elegáns, és letisztult, a mai dizájn trendeknek megfelelően.

 

 

Dizájnos ártábla wordpress oldaladba

Easy Pricing Tables Lite by FatCat Apps

A macskák persze innen sem hiányozhatnak… 🙂 Ebben a szintén egyszerűen kezelhető bővítményben az oszlopok száma nincs korlátozva, és ezeken belül a sorokból is akármennyit létrehozhatunk. Kiemelt oszlopot állíthatunk be, melynek színe eltér a többitől. A színeket és a betűk méreteit magunk állíthatjuk be. De ezen kívül egyedi stílust is írhatunk hozzá, ha jártasak vagyunk a css-ben. Az oszlopok sorrendje fogd és vidd módszerrel állítható. Mobil eszközökhöz ez a modul is jól alkalmazkodik.

 

 

https://wordpress.org/plugins/easy-pricing-tables/

Price Table

Mondanom sem kell, mobil eszközökön ez a bővítmény is megállja a helyét. De amellett, hogy oszlop-sor korlátunk nincs, és az oszlopokat itt is fogd és vidd módszerrel állíthatjuk sorrendbe, van néhány nem megszokott beállítási lehetősége is.

Például az egyes oszlopok esetén különböző dizájnt állíthatunk be olyan értelemben, hogy választhatunk 12 háttér téma (oszlopoknál) és 7 db háttér kép (az egész táblára vonatkozóan) közül. Adhatunk az oszlopokhoz szalagokat (pl “Free”, “Sale”, “-30%”, a fenti képen látható módon), ezekből 19 db érhető el. A betűk színéből 7 féle érhető el, de a komplett tábla betűtípusát néhány Google font közül választhatjuk ki.

Emellett beállíthatunk egyedi oszlopszélességet is,  valamint az egyes oszlopoknál megjeleníthetünk egy képet vagy egy videót. A képnek az url-jét kell megadni, a videó pedig youtube vagy vimeo csatornáról jöhet. Ezekkel nagyon praktikusan lehet szemléltetni az adott terméket.

Az egyetlen zavaró, hogy az ár után a / jel mindig ott van, akkor is, ha a csomagunk egyszeri áras, és nem írnánk utána semmilyen /hó vagy egyéb kitételt.

Mikor jó egy ártábla?

Általánosságban igaz, hogy egy ártábla esetén kiemelten fontos, hogy mobil eszközökön is jól látható és könnyen használható legyen. Így érdemes ezt a tulajdonságát mindenképp letesztelned.

Ezeknek az ártábláknak pedig akkor veszed majd legnagyobb hasznát, ha tényleg összehasonlítod vele a szolgáltatás  vagy termék csomagjaidat, és a leendő vevőid szeme elé teszed vele a választási lehetőséget. Ha mindegyik tábla teljesen más tulajdonságokat tüntet fel a termékedről, akkor abból leginkább csak egy káosz lesz, nem lesz szempont, ami alapján az árakat össze tudná hasonlítani a látogató, így el is veszíti értelmét ez a fajta kiemelés.

Ha további hasznos modulokat szeretnél megismerni, akkor gyere, és tanulj velünk tanfolyamainkon!

 

webszovegiras-banner

Ezek is érdekelhetnek, nézd csak!