Mivel manapság egyre jellemzőbb, hogy hirdetéseket adunk fel a facebookon, így egyes hirdetéstípusoknál felmerülhet egy konverziót mérő kód (konverziós képpont) elhelyezésének kérdése a weboldaladba. (Megjegyzés: konverzió konyhanyelven annyi, amikor az oldaladon a látogató megteszi azt, amit szerettél volna tőle, például megrendel egy terméket, vagy letölt valamit, feliratkozik, stb.)

De hova is tegyük azt a konverziós képpontot?

Facebook barátunk azt mondja, hogy “Másold be a következő kódot a webhelyeden annak az oldalnak a <head> és </head> címkéi közötti részébe, amelyiken a műveleteket követni szeretnéd. Ha például a regisztrációkat szeretnéd követni, a kódot a regisztráció befejezéséről szóló oldalon helyezd el.”

Szuper, ezzel csak egy probléma van: ha a fejrészben (Megjelenés / Szerkesztő / header.php) megkeresed a <head></head> kódokat, hamar rájössz, hogy ennek módosítása bizony minden oldaladra kihatással van, nem csak arra az egyetlen oldalara, amelyiken te a konverziót szeretnéd mérni. Alapértelmezésben pedig az egyes oldalak fejrészei nem szerkeszthetők külön-külön a wordpressben.

Hogyan tegyük be kizárólag a szükséges oldalba a konverziós képpontot?

Nem tudom, hogy meglepődsz-e még ezen, de a wordpress erre a problémára is egy bővítménnyel válaszol. 🙂 A számunkra szükséges bővítmény pedig a Facebook Conversation Pixel névre hallgat.

facebook konverziós képpont

Facebook Conversation Pixel

A bővítmény használata nagyon egyszerű, de van benne egy buktató is, amire oda kell figyelni. Telepítés után a Beállítások menüpont alatt találsz egy új menüpontot, oda teszi be magát. Beállíthatod, hogy mely elemeknél jelenjen meg egy doboz ennek a bővítménynek, alapértelmezésben ez a bejegyzésekben és az oldalakban jelenik meg, de választható akár a fizetési oldalad is a webáruházadban.

A feladat tehát, hogy nyisd meg azt az oldaladat szerkesztésre az admin felületen, amelyiket a látogatód akkor lát, amikor konvertált (feliratkozott, rendelt, jelentkezett, stb). Ha van erre a célra egy köszönő oldalad, az a legjobb, arra lesz most szükségünk.

Találsz most a szerkesztő felületen egy “Facebook Conversation Pixel Code” nevű dobozt. Ha esetleg nem látnád, akkor az oldal tetején lévő “Mit lássunk” gombot nyisd meg, és jelöld be a modul neve előtti jelölő négyzetet, így már biztos látnod kell a blokkot.

Abban pedig fontos, hogy ahol a kódot kéri, oda ne csak a kódot illeszd be, amit a facebook ad! Szükséges, hogy a kód elé a <script> és utána a </script> kódokat is beírd, csak így fogja felismerni a facebook.

Konverziós pixel kód beillesztése

Elé és mögé is írd be a szükséges kódot

Ha beillesztetted a kódot, akkor már csak el kell mentened a változásokat, és készen is vagy. 🙂

 

 

Alapozó tréning

Ezek is érdekelhetnek, nézd csak!