Téged mennyire idegesít, ha egy weboldalon, ahova véletlenül odatévedsz, mindent elkövetnek, hogy el ne eresszenek? El szeretnél olvasni egy cikket, amit a gugliban találtál, de még azt sem tudod, tényleg arról szól-e, amit keresel. Erre amint beteszed a lábad a weboldalra, már tolják is az arcodba a hírlevél feliratkozást, az akciós kupont, a lájkolj a facebookon ablakot, stb. Eltelik 10-20 másodperc, mire mindent kilősz, és megnézheted, hogy miről is szól az oldal. Ha egyáltalán felveszed a harcot, és nem lépsz le azonnal. (Nem véletlen, hogy a WebSuliban sem találkozol ilyen felugró izékkel 😉 )

Persze, most a marketingesek jól felhördülnek, mert a statisztikák ugye mást mutatnak… Szerintem meg ez téma és célközönség függő kérdés. És még ahol elfér, ott sem biztos, hogy érdemes állandóan és agresszívan alkalmazni ezeket a megoldásokat.

Hogyan másképp?

Mennyivel elegánsabb ennél például a hvg.hu vagy a napi.hu oldalak megoldása? Itt csak akkor találkozol a marasztaló elemekkel, ha már egy ideje ott vagy, és tényleg olvasol! Szolid, egyszerű megjelenésű cikkajánló a témában, ami csak akkor jelenik meg, ha már legörgettél az oldalnak majdnem az aljára.

  • Észreveszed, mert beúszik oldalról, és a mozgásra felfigyelsz.
  • Valószínűleg érdekelni fog, ha az éppen olvasott cikkhez hasonló témában tesz ajánlást.
  • A célját eléri, továbbkattintasz, és növeled az oldalon töltött időt.
  • Sőt, ha tényleg jónak találtad, miért is ne mennél vissza máskor is?

Másik változat, amikor a kapcsolódó cikkek ajánlása az épp aktuális cikk alján, fixen találhatók meg (úgy, ahogy itt, a WebSuliban is látod). Most azonban az elsőt fogjuk megnézni, amikor a kapcsolódó cikkek ajánlója beúszik oldalról, ha a látogató legörgetett már legalább az oldal 60%-áig.

Tipp: A százalék értéket úgy érdemes beállítanod, hogy az ajánló nagyjából a cikk végénél ugorjon fel, vagy mindenképp valamikor akkor, amikor még a cikket olvassa a látogató. Ha tudod, hogy a cikked alatt még vannak olyan tartalmi elemek, mint például a szerző bemutatása, vagy egy hozzászólás rész, akkor ehhez mérten változtasd nyugodtan az értéket. Persze ez egy globális szám, nem lehet cikkenként módosítani sajnos, így nem lesz tökéletes minden alkalommal. De nem lesz baj abból sem, ha kisebbre veszed az értéket, és még nagyjából a cikk közepe táján megjelenik az ajánló doboz.

Kapcsolódó cikkek ajánlása WordPressben

Nem meglepő talán, hogy a kapcsolódó cikkek ajánlásához is egy bővítményt fogunk használni :). A mostani az upPrev névre hallgat. Telepítsd fel és kapcsold be. Igazából innentől az alapbeállításaival már működik is, nyugodtan próbáld ki. Azonban lehetőséged van néhány beállítással testre szabni a megjelenést.

Kapcsolódó cikkek ajánlása WordPressben

A beállításait fura módon a Megjelenés / upPrev menüpont alá rejtették, itt keresd őket. Lényegesebb beállítási lehetőségek az Appearance (megjelenés) és Content (tartalom) fülön vannak. Illetve a Mobile devices (mobileszközök) fülön még beállíthatod, hogy megjelenjen-e a doboz mobil illetve tablet eszközökön.

Appearance (megjelenés) menüpont

  • A megjelenésnél dönthetsz a jobb vagy bal oldali megjelenés között,
  • Kiválaszthatod a megjelenés módját (flyout / fade in),
  • A margin mezőkkel megadhatod, hogy milyen messze legyen a doboz az oldal szélétől és aljától.
  • A box width mezőben megadhatod, hogy milyen széles legyen a doboz (pixelben),
  • Az Offset pedig az a százalék érték, ameddig legörgetve az oldalon megjelenik a doboz (ezt állítsd be a fentiekben megbeszélt módon, pl. 60).
  • Bepipálhatod, hogy megjelenjen-e a doboz tetején a “Read previous post” felirat – mivel magyarra még nincs lefordítva a plugin, ezért vagy lefordítod a .po és .mo fájlokkal, vagy kikapcsolod a doboz tetejének láthatóságát,
  • Illetve megadhatod, hogy látszódjon-e a bezárás gomb, vagy ne.

Ha járatos vagy a css kódokban, akkor a Custom CSS mezőben belepiszkálhatsz a kinézetbe is, egyéb esetben ezt nem javaslom.

Kapcsolódó cikkek ajánlása WordPressben

Content (tartalom) menüpont

A Content fülön a legtöbb beállítást érdemes alapértelmezetten hagyni. Kivéve talán az utolsó kettőt:

  • Ha nem négyzetes formájú képeket használsz a cikkeidhez kiemelt képként (Featured image mező), hanem inkább laposakat, akkor elég furán fog kinézni a kiemelt kép. Mondjuk egyébként sem túl nagy, úgyhogy azt lehet, hogy érdemesebb kikapcsolni, vagy négyzetes formájú képeknél egy kicsit nagyobbra venni az értéket.
  • Kivonat (Excerpt) mutatása, illetve annak hossza. Ha hosszabb a kivonatod, mint az itt megadott szám, akkor ‘…’ fog megjelenni a szöveg végénél, és levágja a maradékot.
    Tipp: ha használod a Rich Text Excerpts nevű bővítményt, vagy legalább a WordPress saját kivonatát, akkor ebbe a mezőbe állíts be egy jó nagy számot (mondjuk 200). Így az a kivonat fog megjelenni, amit te beállítottál az egyes cikkeknél, és nem lesz levágva a végük.

Tetszett a cikk? Köszi, hogy elolvastad! Ha úgy gondolod, hogy másnak is jól jöhet, ajánld neki!

Ezek is érdekelhetnek, nézd csak!