Azt már bizonyára tudod, hogy a közösségi jelenlét manapság elengedhetetlen része egy cég életének. És amint túlléptél azon, hogy “jajj még akkor a face profilba is írni kell valamit, meg a g+, meg a pin, meg a …. jajjmárelegemvan”, akkor rájössz, hogy ez nem feltétlen rossz. Ilyen egyszerűen, a géped előtt ülve, néhány gombnyomásnyira vagy csupán a lehetséges ügyfeleidtől. Mi ez, ha nem lehetőség? Nem kell szeretni, de könnyebb beleilleszteni a napodba, ha a pozitív oldalát nézed 🙂

De olyan sok van belőlük….

Ez igaz. Számtalan, és csak egyre több lesz. Viszont így több helyen lehetsz elérhető. Félre ne érts, nem neked kell ott lenned mindenhol. Te azokon a csatornákon próbálj megjelenni, ahol a potenciális ügyfeleid vannak. Manapság nem nagyon lőhetsz mellé például a facebookal ugye. 🙂
A másik fele a dolgoknak viszont az, ahol te egyébként nem vagy. Nincs profilod mondjuk Twitteren, mert nem látod értelmét. De mi van akkor, ha valaki rátalál a weboldaladra, és ő mellesleg aktív ezen a csatornán, ahol te nem vagy. És úgy gondolja, hogy vannak még ott mások is, akiknek jó lenne amit nálad talált. Átverekedheti magát a folyamaton, hogy belép a csatornájára, és megpróbálja belinkelni az oldalad – és milyen jó is ez a twitteren például, ha mondjuk szép hosszú az oldalad url-je 🙂 -… De az is megoldás lehet, hogy megkönnyítjük a dolgát, és egyszerűen kirakunk egy tweet gombot az oldalunkra, amire ha rákattint, már ki is csiripelte magából a mondandóját.

Jó, de akkor most mi a különbség a közösségi ikonok között, és hova milyet tegyek?

Nézzük őket sorban.
Először is vannak azok a közösségi ikonok, amik azokra a csatornákra mutatnak, ahol jelen vagy. Egészen konkrétan a te facebook profilodra, a te G+ oldaladra, stb. Ezek a gombok arra hivatottak, hogy a látogatódnak egyszerűbb legyen az átjárás a csatornáid között, és ha tetszik neki a tartalmad, akkor tudjanak követni közvetlenül is a többi csatornádon, ahol tényleg ott vagy.
Ilyen gombokat állandóan látható helyre szokás rakni az oldalakon, például fejléc vagy lábléc, esetleg oldalsáv, ha az mindig látható.

Ilyeneket hogyan rakjak az oldalamba?

Sok sablonnál ezek a gombok alapértelmezésben szerepelnek. Vagyis a sablon beállításai között megadható, hogy melyik médiához milyen linket szeretnél társítani, és már ki is helyezi az oldalra oda, ahova azt a sablon fejlesztői megírták.

Ha nem tud ilyet a sablonod, akkor sem kell megijedni, és nem is kell igazából túlbonyolítani a dolgokat, még külön modul sem kell hozzá, persze lehet azzal is. Egyszerűen az is megteszi, ha a sablonod által biztosított widget helyre (általában legalább a láblécben mindegyiknek van ilyenje, sokszor a fejlécben is, az oldalsáv pedig alapértelmezés) beillesztesz egy képet (valamelyik közösségi ikont), és beállítod, hogy ő link legyen, és a te profilodra mutasson.

Facebook esetében hasonló funkciót tölt még be a like box is.

Ilyet ezen az oldalon tudsz csináltatni magadnak: https://developers.facebook.com/docs/plugins/like-box-for-pages

Írd be az oldalad url-jét, majd kérd a kódot. Ezt a kódot pedig tedd be az oldalad kódjába.

Kódok… atyavilág… Hogyan és hova?

Kód illesztése admin felületen

Kód beillesztésére kialakított hely a sablonban

Kétféle kódot kapsz. Az egyik egy olyan, ami <script> -el kezdődik. Ezt kell az oldalad fejrészébe tenned.

De hol is van ez?

Először is nézd meg, hogy a sablonod ad-e lehetőséget arra, hogy ilyen és hasonló kódokat az admin felületen beleírhass. Szokott lenni hely például kifejezetten az analytics kód számára, ezt a kódot is oda kéne beilleszteni.

Ha nincs ilyen, akkor a Megjelenés / Szerkesztő menüpontban keress a jobb oldali fájlok között egy olyat, hogy “header.php”, nyisd meg, majd anélkül, hogy sikítva elmenekülnél a gép elől, a teljes tartalmát másold ki egy fájlba, és mentsd el, mielőtt bármit is tennél. Biztos ami tuti, legyen meg az eredeti állapot. 🙂
Majd keress arra (Ctrl+F), hogy <body>, és ha megtaláltad, akkor az utána következő sorba másold be a kódot, és mentsd el a fájlt. Majd nézd meg, hogy minden rendben van-e az oldaladon. 🙂

A másik kódod <div>-el kezdődik. Ezt oda tedd, ahol szeretnéd, hogy megjelenjen a like box. Például egy widgetbe.

Ha mind a kettő kód a helyén van, akkor meg is kell jelenjen az oldaladban a box.

Tipp:
Én épp ma kaptam frászt, hogy miért nem látszik az oldalamon a box, mikor a kódok a helyükön vannak. Ha ilyet tapasztalsz, akkor ne kapj szívbajt, csak válts vissza a privát profilodra facebookon 😉

És mi a helyzet azokkal a gombokkal amik nem a csatornádra mutatnak? Ezekről lesz szó a következő cikkben, amiben hozok néhány bővítményt is, amivel tudsz ilyen gombokat kitenni az oldaladra!

Addig is ajánlom figyelmedbe az Alapozó tréninget, ahol a weboldalon praktikusan használható elemekről is lesz szó!

 

 

Mi lehet a gond weboldaladdal? - Ingyenes tanulmány

Ezek is érdekelhetnek, nézd csak!