Ezt mindenképp tudnod kell, mert biztos, hogy te is fent vagy valamelyik – ha nem több – közösségi oldalon!

Ezen kívül lassan vége ennek az évnek is, így elkezdődött ismét a “jóslatok szezonja”, amit a Forbes magazin jóvoltából most 7 közösségi csemegével kezdünk.

Ha üzleti céllal is jelen vagy ezeken az oldalakon, akkor különösen érdemes lesz figyelned, és már most készülnöd, tervezned. Hiszen számos változást hoznak majd az igények, és akkor tudsz talpon és a piacod élvonalában maradni, ha alkalmazkodsz, és követed ezeket a változásokat. Lássuk hát a jóslatokat:

1. Valós idejű események dominanciája

Bizonyára érzed, hogy úgy rohan a világ, hogy nem győzöd követni. Mindenki mindent most azonnal akar, sőt, inkább tegnapra. De most figyelj: ezt még lehet fokozni! A mostani elv, hogy a nem régiben történt eseményeket látod a közösségi oldalakon, az elmúlt órák és napok híreivel van tele mindegyik. Nem logikus lépés hát a médiatulajdonosok részéről, ha az időtávlatokat csökkentve szeretnének versenyelőnyhöz jutni? Dehogynem. Ezért amikor bejelentkezel (tudod egyáltalán, hol van a kijelentkezés gomb?! 😉 ), akkor nagy eséllyel nem a közelmúltba csöppensz, hanem a jelenbe. Csak egy másik “valóságban”.

2. “Lájkolom”, “Pinelem”, “Megveszem”

Most nagyon figyelj, lásd meg a lehetőséget, ha céges platformon is jelen vagy a social térben (vagy ha még nem, akkor egy újabb jó indok, hogy csatlakozz). Minden platformnak az a célja, hogy a maga térfelén tartsa a látogatókat. Ezért evidens, hogy mindent, amire szükségük lehet, igyekeznek nekik megadni anélkül, hogy elhagynák ezt a térfelet. Márpedig az online vásárlás térnyerésével mi másra vágyhatnánk még, mint hogy azonnal, helyben vásárolhassunk? Idén a Facebook és a Pinterest már megtette a lépést ebbe az irányba, és az Instagram sincs messze tőle. Márpedig, ha a nagyok mennek, akkor jön a többi is, így várható, hogy nem sokára mindenhol “Megveszem” gombok tűnnek majd fel az éterben.

3. Beépített applikációk térnyerése

Az előző pontban lévő kiindulási alapot folytatva ( vagyis hogy a média a látogatót a saját social területén belül akarja tartani) logikus az is, hogy számos új alkalmazás, új programok, lehetőségek várnak majd minket. Idén az újításokkal a facebook vezet, de a verseny erősödik, és fokozódik. Vajon jövőre hányszor változnak meg a felületek?

4. Blogok, videók, mindegy, csak nálunk publikálj!

Ha arra gondolsz, hogy mi az, amivel sok időt töltesz, és ráadásul online végzed, akkor bizonyára rájössz, hogy a tartalmaid publikálása ebbe a körbe tartozik. Talán vezetsz blogot, esetleg vlogot (videó blogot), számtalan posztot teszel közzé a social médiában, stb. Mit nem adnának a social siteok atyjai, ha ezt az idődet is náluk töltenéd! Mi következik ebből? Hogy nagy eséllyel hamarosan megteremtik számodra a lehetőséget, hogy a tartalmaid publikálását rajtuk keresztül is elintézhesd.

Ezzel azért nem árt óvatosan bánni, ne téveszd szem elől, hogy az egyetlen játszótér, ahol a saját szabályaid szerint játszhatsz, az a saját weboldalad, a saját blogod (ha a weboldalad része). Ha facebookozol, akkor a facebook szabja a szabályokat. Ha YouTubeon marketingezel, akkor a Google. Ha külső szolgáltatónál van a blogod, akkor az a szolgáltató. Lehet, hogy a tartalmakat te rakod ki. De a zsinórok nem nálad vannak, a szabályokat nem te szabod. Ezért ne hagyd veszni a saját pálya előnyét a többi mellett.

5. Növekvő adatvédelmi igények

Egyre nagyobb a nyilvánosság, így egyre nagyobb az igény a magánszférára (már ha beszélhetünk még ilyenről), és ennek védelmére. Ez a hangulat pedig csak fokozódni fog, ezért érdeke mindegyik médiumnak, hogy ezen a téren csitítsa a kedélyeket, és persze versenyelőny, ha ez sikerül is nekik. Erős figyelmeztetés a Snapchat előretörése, ami kiemelt hangsúlyt tett erre a kérdésre. Ebből látszik, hogy igenis, igény van a biztonságra.

6. Olcsó? Drága? Szerinted?

Ahogyan már most is tapasztalható, ha üzletként vagy jelen, akkor bizony egyik médium sincs ingyen. Vagyis használhatod ingyen is, csak túrót sem érsz el vele, nem hogy a célközönségedet. Személyes tapasztalatom például már az idei évben is, hogy az adwords hirdetések olcsóbbak voltak, mint a facebook hirdetések. Ez persze relatív, hiszen még így is piszkosul olcsón érhetjük el a célközönségünket ahhoz képest, mintha mondjuk tv reklámokat vagy újságmegjelenéseket kellene folyamatosan vásárolnunk. Azonban a sok kicsi itt is sokra megy, és mivel egyre több cég fogja felfedezni az ebben rejlő potenciált, nyugodtan számíts rá, hogy az árak csak egyre feljebb fognak menni, az organikus találatok aránya pedig egyre lejjebb (már ha mehet még ennél is lejjebb). Ezért érdemes odafigyelni rá, hogy hol és mennyit költesz, és nem csak úgy a levegőbe próbálkozni, hanem stratégiát alkotni, és aszerint kísérletezni.

7. Rohanunk, de mégis lassulunk majd

Persze ebből talán semmit sem fogsz érezni, mert nem győzöd majd kapkodni a fejed az új lehetőségek között, és nem győzöd kipróbálni őket. De emellett a megjelenő újabb social felületek számának csökkenését jósolják a szakik, ami első sorban annak köszönhető, hogy a nagyok már annyira nagyok, hogy a jó kezdeményezésekkel jelentkező, induló médiumokat szinte azonnal felvásárolják.

 

Forrás: Forbes Magazin

Ezek is érdekelhetnek, nézd csak!