Örök probléma minden szöveg írásakor: mi legyen a címsor? És mik legyenek az alcímek? Mire figyelnének fel az olvasók és mire nem? Melyik címsor lenne a jobb?

Nos, a címsoraid kitalálására sok anyag érhető el a neten, de az inkább marketinges téma. Én itt most egy technikai segítséget szeretnék nyújtani neked: hogyan döntsd el, hogy a kitalált címsoraid közül melyiket használd?

Erre a megoldás az A/B tesztelés, amit most kifejezetten a címsoraidra fogunk alkalmazni!

Címsorok A/B tesztelése WordPressben

A címsorok A/B tesztelése rettentő egyszerűen kivitelezhető egy remek plugin segítségével. Én magam is kipróbálom most ennél a cikknél, így véletlenszerűen te is kétféle címsorral találkozhatsz, ha épp ezt olvasod. 🙂 Persze ennél több verziót is lehet tesztelni, de én most csak kettővel próbálkozom.

Amit tudnod kell az A/B tesztelésről, hogy ha kis forgalmú az oldalad, akkor időbe telik, mire használható adatmennyiség gyűlik össze. Ugye ha csak kb. 10-20 emberen van tesztelve a címsor, abból még nem igazán lehet következtetéseket levonni. Legalább pár száz látogató kelleni fog, erre készülj. Ha nehezen gyűlik, akár egy facebook hirdetéssel is rásegíthetsz.

Ha azonban nagy látogatottságú az oldalad, akkor egyrészt jó, hogy gyorsan juthatsz értelmezhető adatokhoz. Másrészt viszont van egy beállítása a bővítménynek, amivel jobb, ha vigyázol, mert jelentősen lassíthatja az oldalad betöltődését. Lentebb leírom, hogy mire gondolok, olvass tovább…

Címsorok A/B tesztelése a Title Experiments Free pluginnal

A bővítmény, amit most használni fogunk, a Title Experiments Free névre hallgat. Telepítsd fel, és kapcsold be. A beállításait a Beállítások / Title Exp Settings menüpontban találod. Nincs neki sok, nem kell félned 🙂 A fontosabbakat itt össze is szedem neked:

AB-teszt-beallitasok

  • Az első jelölőmező (Use JavaScript to set titles) akkor fontos, ha használsz valamilyen cachet (vagyis gyorsítótárazod az oldalad). Ha igen, akkor jelöld be, mert különben csak a cacheben megjegyzett verzió fog látszani, a többi verzió nem.
  • SEO szempontból jó, ha a keresőmotoroknak az első címet mutatod (Search engines should see the ‘first title’), és ezt írod meg úgy, hogy valamely kulcsszavadra optimalizált legyen. Így ez nem fog változni, fix pont lesz, amit nyugodtan beindexelhetnek a keresők, és az url-ed is hozzáigazíthatod. Cikkeid optimalizálásának mikéntjéről itt olvashattál.
  • Az utolsó fontos beállítás pedig az újrakalkulálás ideje (Recalculate). Alapértelmezésben 5 perc, vagyis 5 percenként cserélgeti a címet, amit megmutat a látogatóidnak.
    Ezzel azonban vigyázz, ez az a beállítás, amiről fent már említést tettem. Hogyha nagy az oldalad látogatottsága, és sok cikkednél vagy oldaladnál végzel A/B tesztet, akkor az 5 percenkénti kalkulálás nagyon le fogja terhelni a szervert, és lelassítja az oldalad. Ilyen esetben, ha már úgyis sokan járnak az oldaladon, akkor érdemesebb lehet nagyobbra állítani az újrakalkulálás gyakoriságát.

Így használd

Oldalaidnál és cikkeidnél is meg fog jelenni a címsor alatt egy link: +Add New Title. Kattints rá, és máris lesz még egy címsorod, ahova egy másik verziót írhatsz.

Ha pedig már vannak adatok, azokat a címsorok jobb oldalán fogod is látni az admin felületeden. Egy pici grafikon mutatja majd, hogy az elmúlt napokban hány látogató járt az adott oldaladon, és hány megjelenésből hány megtekintés volt. Ez alapján pedig bejelöli majd neked a rendszer, hogy melyik címsorod teljesít jobban.

ab-teszt-statisztika

Mit tegyél az eredménnyel?

Ennyi, ilyen egyszerű a címsorok A/B tesztelése WordPressben! A statisztikát felhasználva írhatod meg majd az újabb címsoraidat, és így ismerheted meg, hogy mire is harap jobban a piacod, hogyan éred el őket nagyobb valószínűséggel. A kevésbé jól tejesítőket törölheted is akár, de mielőtt ezt megtennéd, minden tesztre érdemes rászánnod 2-3 hetet, vagy legalább elérned pár száz megtekintést.

A legfontosabb, hogy tanulj az eredményekből, és írj egyre jobb és jobb címsorokat az olvasóid számára! 🙂

Tetszett a cikk? Köszi, hogy elolvastad! Kérlek, ne habozz, írd meg a véleményed a hozzászólások között, és oszd meg másokkal is!

Ezek is érdekelhetnek, nézd csak!